تصویر ثابت

تاثیر نماز بر بیماری های دهان و دندان

p

برای بهبود این وبلاگ نیاز یه نظر محترم شما بینندهی عزیز دارم لطفا نظر دهید
تعداد بازديد :
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392

پیامبر اکرم (ص): دو رکعت نماز با مسواک بهترازهفتاد رکعت بدون آنست . دهان انسان را برخی قلب دوم بدن نامیده اند وتوجه به این نکته که چنانچه محیط دهان فردی تمیز باشد ، آن فرد از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در امان است، این نام گذاری را بسیار مناسب جلوه می دهد .

رعایت بهداشت دهان ودندان وپیشگیری از بیماریهای مختلف آن ، از جمله پوسیدگی دندانها و بیماریهای پریوذنتال(بیماریهای لثه و بافت های پشتیبان) به بهترین شکل به وسیله مسواک زدن، انجام می پذیرد.

اما دین مبین اسلام ، از قرن ها پیش با توصیه های موکد ، مسلمانان را به طرف این نکته درخشان بهداشتی هدایت نموده است  تا جایی که پیامبر اکرم(ص) می فرمودند:«اگر برامتم  سخت نمی شد مسواک زدن را واجب می کردم» وحتی در حدیثی دیگر نحوه مسواک زدن را  از بالا به پائین و از پائین به بالا  نموده اند که مطابق با جدید ترین توصیه های علمی در باره روش مسواک زدن است .

علاوه بر آن در کتب گوناگون فقهی و عبادی اسلام ، دستورات موکد  مبنی بر مسواک زدن  هنگام وضو ساختن ونماز آمده است و با توجه به اینکه نماز گذار روزانه حداقل  سه بار وضو می گیرد، چنانچه قبل از هر وضو اقدام به مسواک زدن نماید، از حد اکثر  پاکیزگی  لازم برای پیشگیری از تمامی  بیماریهای دهان و دندان  برخوردار می شود .


نظر یادت نره لطفا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نماز, نماز, تاثیر نماز بر بیماری های دهان و دندان , تاثیر نمازعفونتتاثیر نماز بر بیماری های دهان و دندان, ,

ارسال توسط daneyal